Pitný režim při hubnutí

15. listopadu 2009 v 0:24 |  Tipy a triky

Dodržujte pitný režim

Dodržovat pitný režim je důležité nejen při hubnutí. Pokud málo pijete, časem se zhorší stav vaší pleti, budete mít bolesti hlavy a kloubů, dostaví se problémy s ledvinami. Je větší pravděpodobnost infekce močových cest a sraženiny krve.

Pijte více než je obvyklé

Platí pravidlo, že denní příjem tekutin by měl být okolo2 - 2,5 l u normálního dospělého zdravého člověka. Když chcete zhubnout, tak pravděpodobně jíte méně a tak máte snížený příjem tekutin z potravin. Proto byste měli pít více než je obvyklé - minimálně 4 litry tekutin. Pijte pomalu po malých doušcích - nehltat.

Co pít ?

Pití minerálek by nemělo převýšit 0,5 l denně a mají se střídat. Dětem by se neměli minerálky dávat vůbec. Pocením hlavně v teplém období dochází k úbytku minerálních látek, takže je vhodné sáhnout i po přírodních minerálních vodách. Nápoje typu cola, tonic, džus konzumujte výjimečně a svátečně, rozhodně je nemějte za svůj hlavní zdroj tekutin.
Kolové nápoje mají vysoký obsah cukru, fosforečnany, které si přivlastňují vápník uložený v těle.
Džusy obsahují vlákninu, která na sebe v trávicím traktu váže tekutiny, proto ani 100% džusy nelze započítávat do celodenního příjmu tekutin, jestliže je neředíme nebo nedoplníme např. vodou.
Čaje (černý a zelený nikoliv ovocné) a káva obsahují kofein. Kofein je močopudný a odvodňuje ogranizmus. Do stejné skupiny patří i alkohol, který taky odvodňuje a k tomu má ještě vysoký obsah kaloríí. Pokud nemůžete bez své obvyklé kávy přežít, dejte si vždy na jeden šálek kávý asi dvojnásobné množství vody.
Energie v alkoholu
pivo světlé 10°100 ml
(0,5 l)
130 kJ
(650 kJ)
bílé víno100 ml
(2 dcl)
200 - 300 kJ (400-600 kJ)
vaječný koňak100 ml1400 kJ a 8 g tuku
becherovka100 ml1200 kJ
Mléko není nápoj, ale potravina s obsahem kalorií, ale i vitamínů, minerálů, bílkovin.
nízkotučné mléko100 ml160 kJ
polotučné mléko100 ml210 kJ
plnotučné mléko100 ml250 kJ
Polévky dodají tekutinu, ale i kalorie, tuk a sacharidy (nudle).

Fakta o vodě v lidském těle

Lidské tělo se skládá ze 60 - 70 % z vody. Bez vody se neobejde jak krevní oběh, vylučování a vyměšování zplodin látkové výměny, dýchací cesty, imunitní systém, tak ani zdravé vlasy a kůže.
Denní ztráty vody
vyměšováním1 - 1,5 litru
dýcháním0,4 litru
pocením0,5 - 2 litry
odpoařováním0,5 - 0,8 litru
Denní příjem vody
z potravin1 litr
z pití nápojů1 - 1,5 litru
z trávení (tuků)0,5 litru

Množství vody ve 100 g potravin
okurka, rajčata, salát95 g
chřest, brokolice, karotka, jahody, meloun, jogurt90 g
jablka, kiwi, anannas, pomeranče85 g
avokádo, banán75 g
vařené brambory, važená rýže70 g
vařené kuře65 g
zmrzlina60 g
chléb35 g
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama