Co byste měli jíst☻

27. května 2010 v 20:58 |  Good food
Maso a vajíčka mi zakázal doktor kvůli cholesterolu. Včera jsem se dočetl, že cukr a sůl jsou bílé jedy. Mé oblíbené buchty mi prý na zdraví nepřidají. Tak to by mě tedy zajímalo, co vlastně mám jíst ?! Takto lamentuje plno lidí. Vědí, co je nezdravé a čemu by se měli vyhnout. Často jde o téměř všechny potraviny, které dosud měli tak rádi. Čím je však nahradit?
  • Černý čaj nahradíme zeleným čajem.
  • Místo cukru začneme sladit kvalitním medem.
  • Sladkosti nahradíme sušeným ovocem.
  • Bílou rafinovanou sůl mořskou solí s obsahem jodu.
  • Místo majonézy používáme nízkotučný jogurt či zakysanou smetanu.
  • Pro zpevnění konzistence těsta místo vajíček použijeme jemně mleté ovesné vločky.
  • Na zahuštění polévek použijeme ovesné či špaldové vločky.
  • Bílé pečivo nahradíme celozrnným.
  • Obyčejné těstoviny vyměníme za těstoviny celozrnné, amarantové, s řasou spirulinou…
  • Místo kravského mléka můžeme začít kupovat mléko sójové či rýžové.
  • Pokud máme alergii na mléčné výrobky, můžeme sýry nahradit sójovým sýrem tofu (plno příchutí).
  • Zdrojem vápníku místo mléčných výrobků mohou být luštěniny, ořechy, ovoce a zelenina.
  • K okyselení jídel použijeme jako náhražku vinného octa ocet jablečný či šťávu z citrónu.
  • Nejlepším zdrojem tuků pro nás budou především za studena lisované oleje (olivový) místo tuků tepelně upravovaných.
  • Místo červeného masa začneme konzumovat především ryby, sójové maso, seitam.
  • Masové paštiky nahradíme paštikami z fazolí, hrachu, sóji či čočky.
  • Bílou rýži zaměníme za rýži Natural.
  • Místo normální kávy pijeme kávu špaldovou či meltu.
A k tomu všemu plno druhů zeleniny, ovoce, jáhly, pohanka, luštěniny
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama