Zažité hubnoucí triky 1.

26. května 2010 v 23:23 |  Tipy a triky
Gabriela: Já se domnívám, že jsem své problémy s postavou vyřešila jednou provždy a jsem moc ráda. Vzniklo to tak, že jsem měla hrozně dlouho problémy s kvasinkovou infekcí, vleklé záněty a nic nepomáhalo, až jsem začala držet protikvasinkovou dietu, která velmi zjednodušeně spočívá v tom, že se musí vyloučit po určitou dobu z jídelníčku sladkosti (ale pozor, úplně ze všeho, třeba i v kečupu a hořčici je cukr, takže hlídat obaly jídle), bílá mouka, alkohol a konzervy. Je to rozsáhlá dieta a bylo by nadlouho, kdybych to tu teď popisovala, ale tohle jsou základní body co se týče jídelníčku. Moc jsem se chtěla těch kvasinek zbavit a tak, i když jsem měla hroznou chuť na sladké a bílý chleba, vydržela jsem to stanovenou dobu, tři měsíce, nejíst. Zmizely ty infekce, hezky se mi vyčistila pleť, ale hlavně jsem také zhubla. Od té doby si mé tělo odvyklo na sladké a tak na něj nemám vůbec chuť i když ho už můžu jíst. To samé s těma ostatníma věcma, jím celozrnné výrobky a doma se vaří z celozrnné mouky a tak i když hodně jím a netrápím se hlady, udržuju si svoji váhu. Takže bych to chtěla všem, kdo bojují s kily navíc jako kdysi já, vřele doporučit. Nejhorší je vydržet ten první měsíc, ale pak už je to lepší a lepší a nakonec chuť na to, co jste dřív jedly, je pryč. Asi to nebude fungovat u všech, ale zatím v okruhu mých známých to tak bylo. Tak si dejte závazek, že tři měsíce to vydržíte a když vás ta chuť na sladké nepřejde ani pak, tak aspoň můžete mít radost z pevné vůle, kterou to po tu dobu určitě chtělo. Držím všem palečky.

Dita: Vždycky po zimě mám nějaké to kilo navíc a tak hubnu. Osvědčily se mi tři základní věci. Za prvé hodně pít, protože na rčení hlad je převlečená žízeň je hodně pravdy. Nosím si vodu všude sebou a popíjím. Za druhé 2-3x týdně hodinu intenzivního pohybu- běh, kolo, rotoped, squash nebo rychlé procházky. Za třetí jíst to, co obvykle (i sladké), ale vždy pouze poloviční porci. Výsledek je zaručen a můžu říct, že to není ani tak těžké to splnit, no možná někdy ten pohyb, občas se mi nechce, ale jak už jsem psala, když je nejhůř, jdu na tu procházku, to je nejmenší zlo :-)

Karin: Co můžu doporučit lidem, kteří drží dietu, je to, aby si porci jídla na talíři rozdělili na dvě půlky. Tu půlku, kterou jste z talíře oddělali, nahraďte zeleninou v jakémkoliv množství. Máte tak dvě jídla- oběd a večeře a budete sytí (díky té zelenině). K tomu si dejte na snídani talíř cornflakes a máme jídlo na celý den...a to jídlo, které jíte normálně. S tou zeleninou to dělejte u každého jídla, nejenom u masa, ale třeba hrachové kaše, těstovin apod.

Sandra: Jaké je mé tajemství štíhlé postavy? Jednoduše dodržuju to, že jsem omezila přílohy, klidně si dám maso a místo brambor zeleninový salát. Takže přílohy vynechejte úplně a nahraďte je zeleninou. Pak, když nakupuju potraviny, tak na nákup chodím vždy s plným žaludkem, jinak nakoupím i to, co nechci. A ještě jednu věc, co mi moc pomohlo, po jídle zbytky ihned uklízím, pohled na nedojezenou porci by mohla svádět k tomu, abyste ho snědli, i když už nemáte hlad.

Evča: Já mám pár "zlatých pravidel", kterými se řídím a funguje mi to. Vždycky jsem byla tlustá a když se mi podařilo zhubnout, za chvíli jsem měla kila zpátky, ten známý jo-jo efekt. Bylo to tím, že když jsem zhubla, začala jsem se stravovat jako před dietou a tak bylo jasné, že to dopadne špatně. Takže jsem po zhubnutí začala dodržovat následující (a už nepřibývám, ale držím si už rok stejnou váhu, teda rok po té dietě): jezte často, ale malé porce, jídlo si rozvrhněte na 6 dílů denně. Také je dobré si určit přesně hodiny, kdy budete jíst a ty dodržovat. Pozdě večer nejezte, nepřejídejte se na noc. Slaďte umělým sladidlem nebo medem. Omezte tuk, používejte jen rostlinný olej. Jídlo si dávejte na menší talíř, bude vypadat, že je ho hodně. Při pocitu hladu snězte nějaké ovoce nebo zeleninu. Hýbejte se, věnujte se sportu nejlépe třikrát týdně hodinu. Hodně pijte, až tři litry tekutin denně (minerálka, voda, zředěné džusy, slabé bylinkové čaje). Pro ty, které mají sklon k otylosti, je důležité po snížení váhy v zavedených pravidlech neustat, musí i nadále dodržovat stanovený program, jinak půjdou kila opět nahoru.

Jana: Podle mě je úplně nejdůležitější nesnažit se rychle drasticky zhubnout. Ideální úbytek váhy je půl kilogramu týdně. Když držíte nějaké ty drastické diety a rychle zhubnete, většinou to nevydrží a za chvíli se vrátíte tam, kde jste začali. Ubírejte množství jídla pomalu, drastické omezení příjmu potravy snižuje rychlost metabolismu. A hlavně- snažte se být psychicky v pohodě, stres může zvyšovat chuť k jídlu a přejídání. Znáte to, když se nám něco nedaří, problémy doma, s partnerem, často řešíme jídle, místo toho, abychom se šli raději někam proběhnout do lesa.

Marie: Hubnutí je hlavně o tom vědět, co jíst. Není nic horšího než se ráno vzbudit a nemít naplánovaný jídelníček. To pak jdete do ledničky a sníte, co vidíte. To stejné oběd- nevíte, kde narychlo sehnat něco zdravého, tak jdete a koupíte si vlašák s rohlíkem nebo hamburger. A večer už máte sílu tak akorát lehnout si s chlebem a salámem k televizi. Takže, co je prostě strašně důležité, je mít naplánováno na den dopředu, nebo ještě lépe na týden dopředu, co budete přesně jíst a také to mít dopředu nakoupené a uvařené. Já si vždycky v sobotu přesně rozepíšu, co budu jíst, pak jdu na koupit a v neděli si navařím týden dopředu a dám si to do mražáku. V neděli mám sice dost vaření a chystání, zato pak mám celý týden klid. Dělám si i obědy do umělohmotných misek a pak si to v práci v mikrovlnce ohřeju. Možná navrhnete, že mikrovlnku v práci nemáte, ale dají se chystat i studené věci, hlavně pak saláty a ráno si k tomu koupíte čerstvé pečivo. Takže ráno mám většinou velký talíř müsli s ovocem, jogurtem a půl litru čaje, v práci pak ovoce, bílý jogurt, oříšky a oběd, o kterém jsem už psala a večer si dám to, co si vytáhnu z mrazáku (čočka, špenát, polévka, těstoviny atd.). Můžu vám říct, že jde o velkou úsporu času, taky peněz, protože nakupujete jen to ze seznamu a ne to, co vám padne do oka, ale zbavila jsem se žaludečních problému a hlavně nadváhy, takže předávám dál a hodně štěstí všem, co marně bojují s nadváhou a kilama.

Petra: Podle mě je velký problém nehřešit. Když člověk drží dietu, pořád se musí přemáhat, aby nejedl to a ono. To já jsem to vyřešila tak, že jednou za 14 dní zařadím do jídelníčku odlehčovací den, kdy jím pouze ovoce nebo zeleninu. Můžete použít i nakládanou nebo kompot slazený umělým sladidlem. Jde o to, že těch 13 dní jím normálně a i hřeším a pak to napravím tím odlehčovacím dnem. Jeden den se to přeci vydržet dá a pak se jí normálně.

Karla: Já to prostě nechápu, myslím tu nadváhu. Jak to lidé mohou nechat zajít tak daleko, že vypadají s prominutím jako prasátka? Vždyť nadváha je nejenom estetický problém, je to i příčina mnohých vážných zdravotních onemocnění, nelze ji proto podceňovat. Každý už zná základní pravidla, podle kterých by se měl řídit. Zkuste tedy kombinaci sport plus dieta, začnou se vám odbourávat tuky a formovat postava a pokud k tomu vynecháte sladkosti, tučná jídla a do jídelníčku zahrnete více ovoce a zeleniny, první výsledky se dostaví. Hlavně se sebou něco dělejte, občas je to fakt hrozný pohled, no uznejte.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama