Sestavte si zdravý jídelníček

2. července 2010 v 20:16 |  Hubnutí
Sestavte si zdravý jídelníčekPokaždé, když si stoupnete na váhu, ukáže se na displeji vždy o nějakou desetinku váhy více. Co děláte špatně? I když se snažíte dodržovat správnou životosprávu, občas se vám podaří ujet k nezdravým laskominám. Blíží se léto, vy se chcete na pláži pochlubit krásným tělem, ale moc nadějně to právě nevypadá. Než bude pořádně svítit sluníčko, aby ohřálo vodu a vylákalo první nedočkavce, určitě se vám podaří shodit pár kilogramů. Zkuste to třeba s následujícími radami.

Zdravé může být také chutné

Obsah živin je odteď pro vás nejdůležitější informací při výběru dobrot. Potraviny s nízkou energetickou hodnotou poskytují totiž vysoký obsah potřebných živin. K těmto potravinám patří především zelenina, ovoce, celozrnné výrobky a mléčné nízkotučné ňamky. Kromě vysokého obsahu živin v jídle podstatně prospívá, když značně snížíte přísun tuků a cukrů, což znamená, že omezíte jídlo z restaurací s rychlým občerstvením (typicky fast food a jiný stánkový prodej), hotová jídla, slazené limonády, koláče, sladké pečivo a další laskominy, Takové potraviny poskytují sice často spoustu kalorií, ale jedná se většinou o tzv. prázdnou energii.

Deset rad, jak složit zdravý jídelníček

1.    Základní pravidlo - jezte pestrou a barevnou stravu. Proč? Protože barva čí vůně jídla ale zejména střídání různých druhů pokrmů podporují chuť k jídlu. Vzpomeňte si, když tápete, co o víkendu uvaříte a hodnotíte, před jakou dlouhou dobou jste si na nich v poledne smlsli.
2.    Dostatek chleba, rýže, ovesných vloček, brambor a nudlí. Všechny tyto potraviny by měly být z celozrnné mouky. Nejenže má prospěšné složení, ale i ty největší hladovce dokáže spolehlivě zasytit než výrobky pšeničného charakteru.
3.    Snězte každý den minimálně pět porcí ovoce a zeleniny. Nemusíte mít vždy plnou misku, ale stačí si pochutnat na pulce jablka či banánu, oloupat si část pomeranče, kiwi, či tradičních letních broskví a nektarinek.
4.    Denně jezte nízkotučné mléčné výrobky a pijte minimálně skleničku nízkotučného mléka.
5.    Zařaďte do jídelníčku také rostlinný olej, ale vyvarujte se živočišných tuků a velkému množství tučného masa a masných výrobků. Vajíčka konzumujte jen přiměřeně. Jednou až dvakrát do týdne snězte mořskou rybu.
6.    Slaďte a solte s rozvahou
7.    Nejlépe chutná čerstvě připravené jídlo.
8.    Dodržujte pitný režim hlavně s nízkokalorickými tekutinami.
9.    Jídlo si vychutnávejte v klidu. Nic vám neuteče. Spěch nestojí za to, aby vám při trávení oběda či večeře bylo nevolno či těžko.
10.    Hlídejte si váhu a sportujte.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama